čtvrtek 21. července 2016

Rozhodnutí


Dokážu snít, dokážu jednat, ale nedokážu plánovat. Když něco chci, potřebuju za tím jít hned nebo to odložím na „až někdy“ s neurčitým datem. Dát něčemu pevné datum někdy za pár měsíců se mi vždy jevilo jako nereálné. Co já vím, co bude za půl roku? Jak si můžu něco takhle předem naplánovat?


Především s ohledem na to, že jsem na volné noze a nemám nic jako dovolenou, neumím si volno plánovat. Když je práce, pracuji. Ale když není, tak místo odpočinku panikařím a práci si sháním. Přeci se nebudu flákat, když nemám jistý příjem...Volno jaksi není na pořadu nejen dne, ale měsíců a let.

Milník v Tui, 113km do Santiaga


Přesto první lednový týden 2016 činím rozhodnutí, že někdy letos bude to určité pevné datum pro Camino. Vlastně ale stále nevím ani trasu. Lákalo mě Camino Norte kvůli pobřeží, ale nelíbí se mi představa dvou až tří denní dopravy do místa startu. Pročítám trasy, zvažuju své síly na počet km a snažím se k tomu přizpůsobit let. Neúspěšně. 

Pak narazím na Camino Portugues a nadchne mě představa projít dvě země, jednoduchá doprava do Porta i vzdálenost do cíle. Za cíl však nepovažuji Santiago de Compostela, ale místo zvané Finisterre. Dojít na Konec Světa je něco, co chci ve svém životě právě teď udělat. Celková vzdálenost 330km jakoby potvrzovala, že to je ta správná Cesta. Je mi 33let, za každý rok 10km.
Během půl hodiny tak Camino Norte měním za Camino Portugues a kupuji letenku do Porta.
Je rozhodnuto!

Vyrážím v pátek 13.5., symbolicky v den, kdy je mi přesně 33,5 roku. Když mi na nástupišti přesně přede mnou zastaví vagón číslo 13, už si začínám být jistá, že to tak mělo být a vše je správně.

Ač jsem na cestě v souhrnu 21 dní včetně zastávky v Portu po příletu a v Barceloně na cestě zpět, čistě chodících dnů je opět 13. Symbolika, která nebyla záměrem. Naopak původně plánovaných 330km, za každý rok života 10km jsem asi neušla. Měřit vzdálenosti ale nebylo mým záměrem a na trase, kde se minimálně jednou za den ztratíte to ani dost dobře nešlo.

Cílem není celková vzdálenost, cílem se každý jediný krok na Cestě.