středa 7. září 2016

O chození na boso



V článku O chůzi jsem se zmínila o tom, že jsem putovala v barefoot botách. Barefoot, nebo bosé boty, simulují chůzi naboso, neposkytují nohám žádnou umělou podporu, jsou lehké a mají ohebnou podrážku. Internet je plný článků jejich příznivců, pěkné čtení je například na webu Naboso.cz. Tak jako příznivce mají i kritiky, kteří připomínají, že nejsou vhodné na tvrdý povrch ani pro lidi s ne zcela zdravou nohou.

Své první bosé boty jsem si pořídila v roce 2013. Náhodou jsem na ně narazila v obchodě, bylo to zamilování na první pohled a láska po prvním kroku. Bylo to jako obout si bačkůrky, pohodlné, lehké, nikde nic netlačilo. Nosila bych je nejradši pořád. Druhý pár už jsem si pořídila cíleně, od značky Keen, opět srdcová záležitost. Ty byly určeny pro Svatojakubskou cestu. Žádné jiné boty jsem prošlápnuté neměla a tyto není nutné předem prošlápnout. Bylo rozhodnuto.

Moje boty u brodu mezi Viana do Castelo a Caminha


Ušla jsem v nich kolem 300km v kuse, což naprosto šokovalo fyzioterapeuta, kterého jsem po návratu navštívila. Bolest v levé noze přetrvávala i další týdny, takže jsem se rozhodla nechat si udělat podologické vyšetření, zda náhodou není někde něco špatně. Zajímavá zkušenost, která Vám odhalí jak  vlastně chodíte. A případně se to ve 33letech začnete učit znova a lépe. Mimojiné mi to ukázalo, kde je příčina mé odvěké potíže s puchýřem na malíčku, který mi na Caminu pěkně zavařil. K řešení stačí málo, 10cm kineziologické pásky. Nicméně mi bylo doporučeno nechodit v barefoot botách tak dlouhé tratě:)

Mnoho Poutníků se podivovalo mým botám a vinily je za puchýře.Těžko říct, zda volba obutí na ně měla vliv. Popravdě je mám i z jiných bot, mnohem rychleji a na více místech. Sice jsem cítila každou nerovnost při chůzi po křivolakých dlážděných cestách, kterých je na Caminu spousta, ale na rovných površích a hlavně měkčích cestách to bylo bez problémů. Ve tvrdých pohorkách bych trpěla mnohem víc, tak jako jiní, kteří měli nohy sedřené do krve.

Nelituju toho, že jsem v barefootech šla a jelikož jsem již téměř prošlapala další pár, vyhlížím si nové. Tak nějak máte lepší spojení s cestou, po které jdete. Když tomu propadnete, nemůžete přestat. 
Ať jde o chození na boso nebo o Camino.

Žádné komentáře:

Okomentovat