pátek 16. září 2016

O varováních



Hned v první dny jsem dostala od ostatních Poutníků varování: „Camino je návykové, jednou začneš a nebudeš chtít přestat“. I přesto jsem šla, spolu s těmi, co šli podruhé, potřetí, poxté. Mnoho z nich šlo druhé Camino v krátkém sledu za sebou, nejprve vloni na podzim a pak hned letos na jaře. Nebo potřetí během 12 měsíců. Již devátý den je mi jasné, že varování nevarování jsem tomu propadla, viz vývoj myšlenek jedné Poutnice začátečnice.

V podstatě nejde ani tak cestu do Santiaga. Je to něco, co nelze popsat, ať se snažím sebevíc. Něco, co se stane někde mezi Vaší myslí a nohama a pak to ve Vás zůstane. Snažíte se připomínat si to, chodíte ostošest, a když začnete mít dojem, že to vyhasíná, rozhodnete se vydat se tam znova. Možná znovu do Santiaga, možná do Říma, na Zelenou horu nebo jen za kopec. Jen nenechat ten plamen zhasnout.
 
Všechna varování však nedostanete takto naservírována a řečena napřímo. Některá se skrývají za náznaky a symptomy a když Vám konečně dojdou, je většinou pozdě . V tomto ohledu je geniální naše tělo a mysl, propojeny v jedno. Když je uvnitř něco špatně, nejprve nás tělo lehce varuje náznaky, pak pošle několik symptomů a když ani ty neposlechnete, skolí Vás to. Jenže mysl naopak často stávkuje a nevnímá ani to, co jí říká vlastní tělo. Nedokážou se domluvit jedno s druhým a přitom k sobě mají tak blízko. Paradoxně tak, jako se často nedokážeme domluvit ani s těmi nám nejbližšími. K těm, co jsou nám nejblíže, se chováme nejhůř a i sami sobě jsme tím největším nepřítelem.




V naslouchání těla a mysli Vás putování naučí hodně. Mysl si uvědomí, jak potřebné jsou zdravé nohy a nohy si najednou uvědomí, jak důležitá je mysl, která je pohání kupředu. Takže příští náznaky, které Vám tělo vysílá, si už uvědomíte velmi záhy. Varování, která přišla mně v poslední dny, mne jen utvrdila v tom, že jsem se rozhodla správně. Vím co mi říká tělo i co křičí mysl: "Něco je špatně". Nehodlám čekat na to, až mě to zase skolí. Takže v říjnu mě čeká další putování.

Musím Vás varovat: „Camino je návykové, jednou začnete a nebudete chtít přestat.“

Žádné komentáře:

Okomentovat