pátek 18. listopadu 2016

Camino Podruhé


Devátého dne své první pouti jsem věděla, že nebude poslední. Zatoužila jsem projít kus Caminho dela Costa, které pokračuje z Portugalského Caminha trajektem přes řeku Minho do Španělské A Guarda a dál po pobřeží směr Vigo, až se napojí v Redondela na Camino Portugues. Kus cesty, kterou jsme v květnu nemohly absolvovat kvůli trajektu zpožděnému odlivem, viz Den čtvrtý. Abych však do Santiaga nešla stejnou cestou, zvolila jsem odbočku Variante Espirituel za Pontevedra.
4.10.2016 na druhé straně delty řeky Minho - pohled na místa, která jsme procházeli 18.5.2016

Čas nastal na začátku října 2016 a tentokrát se se mnou již od první zmínky rozhodli jít dva další souputníci.
Již předem mi bylo jasné, že tentokrát to bude jinak, že tentokrát budu jejich Průvodcem. A jak se začalo ukazovat hned druhého dne, tato cesta byla opravdu jejich, a vše, co se nám na ní odehrálo, se stalo především pro ně a jim, nikoli mně.  Já byla ukazatelem směru, tlumočníkem, prostředníkem. Nakolik jsem svou roli sehrála dobře, nedokážu posoudit. Přesto i pro mě tato cesta měla svůj význam, byť zcela odlišný od mé první.
Proto nebudu sepisovat deník jako u první cesty, ani popisovat detaily toho, co se odehrálo. Nebudu popisovat cizí příběh, jen pár postřehů důležitých pro mě, pár praktických komentářů a obrazový doprovod.
Podruhé nevstoupíte do stejné řeky, ani neprojdete stejnou cestou. Ikdyž jdete stejnou trasou v rozmezí pouhých 5 měsíců, změní se cesta a změníte se vy.

Žádné komentáře:

Okomentovat