pátek 25. listopadu 2016

O Rozdílech


Svou první pouť jsem absolvovala se souputnicí  M., se kterou jsme se daly dohromady přes inzerát na webu Ultreia. Tenkrát jsem měla problém nalákat někoho ze svých známých, všichni si nad tou ideou ťukali na čelo. Stačilo však po návratu ukázat fotky, povyprávět a zájemci se jen hrnuli.
Jakoby vyšlapanou cestou bylo lákavější jít:)
Před první cestou jsem měla obavu, jaké to bude putovat s někým, koho jsem viděla jednou v životě na hodinu u kávy. A k mému překvapení to dopadlo bezproblémově.
Druhou cestu jsem měla absolvovat naopak s lidmi, které už nějakou dobu docela dobře znám.
Rozdíl mezi putováním s totálním cizincem (byť stejné národnosti) a známým nebo kamarádem je markantní. V prvním případě sice hrozí možnost střetu z neznámého, ale je to tabula rasa. Začínáte s čistým štítem, nenesete si s sebou minulost, prožíváte jen přítomnost. Bez předsudků, bez vzpomínek. Vše teprve budujete.
Se známými si naopak nesete s sebou  zátěž v podobě vazeb, vzpomínek, stínů. Vláčíte kus domova.
Znát předem dobře své souputníky může být výhoda, stejně jako přítěž. S každým dalším krokem se ale poznáváte v novém světle.
Ať už se známým nebo cizincem, do cíle dojdete zcela jistě jiní, než jste vyšli.

Žádné komentáře:

Okomentovat