čtvrtek 19. ledna 2017

O Snech


Je tomu rok, co jsem se odhodlala splnit si jeden ze svých snů a vydala se na Camino. Nikdy jsem toho nelitovala. Od návratu se mi o něm pravidelně zdá. Snad aby mi to připomínalo, že jsem stále na Cestě a že mám jít za svým Cílem.
Tak jako jsou velké a menší cíle, jsou i menší a větší sny. Zatímco Camino bylo z těch dílčích, měla jsem v životě tři velké sny. Dva z nich jsem si dokázala splnit, ikdyž cesta k nim vždycky nebyla snadná a trvala dlouho. Cesta, která mě stála hodně sil. Cesta k cíli, kvůli kterému šlo všechno ostatní stranou. Záleželo to nakonec pouze na mě, zda to dokážu.
Když by mělo přijít na třetí sen, trpce si uvědomuji, že na některé cíle sám nedosáhnete. Ať se snažíte sebevíc. Nevíte jakou cestou se vydat a ani nemůžete nikoho nutit, aby sdílel Váš Sen, Váš Cíl a Vaši Cestu. Můžete ho jen inspirovat, motivovat nebo ho požádat o pomoc. Jenže když nevíte koho inspirovat, motivovat nebo žádat, zdá se ten cíl zcela nereálným.
Říká se, že když si něco hodně přejete, spojí se Vesmír všemi svými silami, aby se to splnilo. Nejen protože chcete, ale protože si za tím jdete. Jsou však ti, kteří sdílí společný Sen, Cíl i Cestu a přesto se jim nedaří dosáhnout svého společného Snu. Těm už zbývá pouze Naděje. Čím víc takových potkávám, tím víc si přeji spíše za ně, než za sebe, aby se jim ten sen splnil.
Jsou sny, které se plní snadno. Sny, za kterými si musíte projít strastiplnou cestou. Sny, které si ani nemůžete připustit, protože víte, že jejich obsah je zcela nepublikovatelný. Sny, o kterých musíte mluvit nahlas, abyste jim vy i okolí uvěřili. Sny, které se můžou stát noční můrou. A nakonec i sny, které se nikdy nestanou skutečností.
A tak se pomalu smiřuji s faktem, že některé sny pro mě zůstanou navždy jen sny. Přesto bych si přála, aby se splnily jiným.
S každým nočním snem, kdy pochoduji s batohem na zádech po portugalském pobřeží a Galicijskou krajinou, si ráno uvědomuji, jak je důležité si své sny splnit. A také to, že o něčem můžeme jen snít.

Žádné komentáře:

Okomentovat